علائم سرطان رحم چیست؟

بررسی علائم سرطان رحم برای بانوانی که سابقه ابتلا به این اختلال را دارند، بسیار مورد توجه است. یکی از مواردی که موجب تشخیص زودهنگام سرطان رحم می شود، توجه به علائم آن می باشد. لازم به ذکر است در اکثر موارد سرطان دهانه رحم هیچ گونه علائمی ایجاد نمی کند. بنابراین غربالگری سرطان دهانه رحم یکی از اصلی ترین مواردی است که لازم است رعایت کنید تا در صورت بروز مشکل سریع ترین راهکار درمانی را تجربه کنید.

✅ برای دانستن راهکارهای درمان سرطان دهانه رحم در اصفهان این مقاله را بخوانید.

اصلی ترین علائم انواع سرطان دهانه رحم را بشناسید

حتی در صورتی که به طور مرتب آزمایش های خود را برای اطمینان از سلامتی تکرار می کنید، لازم است به علائم و اختلالات خود توجه ویژه ای داشته باشید. علی الخصوص مادامی که ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم در شما بالا است. به  طور کلی علائم سرطان دهانه رحم را که بر اثر انواع مختلف آن ایجاد می شود، می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

• خونریزی های غیرطبیعی بانوان (علت خونریزی های غیر طبیعی رحم بانوان)
  • افزایش ترشحات واژینال به صورت آبکی
  • تغییرات غیر طبیعی در دوران قاعدگی
  • قاعدگی های سنگین
  • خونریزی بعد از مقاربت
  • درد در هنگام مقاربت
  • کاهش وزن غیر قابل توضیح
  • درد لگن
  • ضعف در قسمت تحتانی شکم
علائم سرطان رحم

درد ناشی از سرطان دهانه رحم معمولا در مراحل اولیه بیماری چندان احساس نمی شود. اما همانطور که سرطان پیشرفت می کند و به بافت ها و اندام های مجاور گسترش می یابد، درد در لگن مشهود می شود یا مشکلاتی در دفع ادرار برای بانوان ایجاد می شود. سایر افراد به طور کلی احساس ناخوشی، خستگی یا از دست دادن اشتها دارند.

علائم سرطان رحم بدخیم

متاسفانه سرطان دهانه رحم تا مرحله پیشرفت بیماری ممکن است هیچگونه علائمی از خود بروز ندهد. به همین دلیل در اکثر موارد بعد از تشخیص به دلیل اقدام دیر هنگام قابل درمان نخواهد بود. تحقیقات نشان می دهد یکی از شایع ترین مواردی که در دنیا جان بانوان را به خطر می اندازد، سرطان دهانه رحم است. علامت سرطان رحم بدخیم ممکن است در هر شخص متنوع باشد اما به صور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خونریزی واژینال
  • خونریزی بعد از قاعدگی
  • ناهماهنگی در دوران قاعدگی
  • لکه بینی و ترشح غیر معمول واژن

درمان سارکوم رحم در اصفهان

شایع ترین علائم سرطان رحم در بانوان چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که شایع ترین و اولین علامت سرطان را بشناسید. در این خصوص باید گفت خونریزی های غیر طبیعی زنان یکی از مواردی است که در این خصوص بیشتر گزارش شده است. اما نمی توان گفت هر گونه اختلال در دوران قاعدگی و یا خونریزی های غیر طبیعی زنان نشان از وجود سرطان است. همینطور علائم سرطان رحم بسته به نوع آن در بانوان ممکن است علائم مختلفی داشته باشد. به همین دلیل لازم است به این مورد بسنده نکنید. در صورت وجود هرگونه علائم مشکوک برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص سرطان دهانه رحم از علائم

علائم سرطان رحم لازم است ارزیابی شود. این اختلال اغلب قبل از آنکه مشکلی ایجاد کند، در تست پاپ اسمیر خود را نشان می دهد. در مراحل بعدی ممکن است نیاز به تکرار آزمایش و یا موارد دیگر نظیر کولپوسکوپی باشد. در هر حالا از روی علائم فیزیکی نمی توان به صورت قطع وجود هرگونه اختلال را تایید کرد و نیاز به انجام آزمایش های تجویز شده از جانب متخصص زنان و تکرار آن ها در صورت لزوم اجباری است.

توجه به علائم سرطان دهانه رحم مهم است چون….

توجه به علامت های سرطان دهانه رحم موجب می شود بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود و نیاز به درمان های پیشرفته تر نظیر پرتودرمانی از بین برود. درمان این اختلال مادامی که هنوز گسترش نیافته میزان امید به زندگی را در بانوان بسیار بالا می برد. این در صورتی است که تحقیقات نشان داده بانوانی که سرطان آن ها در مراحل پیشرفته تر شناسایی می شود، با انجام راهکار هایی نظیر جراحی و پرتودرمانی تنها 60 الی 80 درصد شانس درمان موفق خواهند داشت. بنابراین لازم است این علائم را جدی گیرد و از همه مهم تر چکاپ های خود را مرتبا انجام دهید تا ریسک خطر این اختلال کنترل شود.

دکتر فریبا بهنام فر جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ آنکولوژی با سال ها سابقه درخشان در این زمینه سابقه درمان اختلالات را دارند. ایشان مفتخرند با بانوان زیادی در تشخیص و درمان انواع اختلالات زنان کمک رسانی کرده اند.